Toată lumea vrea să conducă un BMW, dar inginerii bavarezi se gândesc şi la cei pentru care traseele lungi pe autostradă sunt plictisitoare. Aşa încât au început de ceva vreme lucrul la un sistem de conducere autonomă a maşinii, iar acum ne arată ultimele evoluţii ale CDC (ConnectedDrive Connect).
BMW ConnectedDrive Connect CDC in teste de pe tare.ro
Astfel, specialiştii au dotat un BMW Seria 5 cu un astfel de sistem CDC şi ne arată comportamentul maşinii în condiţii reale de trafic. Practic, după ce au fost puse la punct detaliile în cadrul unor teste intensive pe circuit, modelul de faţă a fost supus unui parcurs de circa 5.000 km până acum pe autostrăzi şi şosele publice, în vederea îmbunătăţirii performanţelor sistemului CDC.
Sistem care se bazează pe datele primite din patru locuri: un radar frontal, folosit şi pentru sistemul Adaptive Cruise Control (care ajustează viteza de deplasare în funcţie de maşinile din faţă), o cameră de filmat, care are şi rolul de a identifica semnele de circulaţie, un sistem laser, pentru măsurarea cu acurateţe a distanţelor faţă de lucrurile din jurul maşinii, precum şi un sistem de scannere laterale.
În funcţie de toate datele primite de la aceste sisteme, calculatorul central al CDC dictează comportamentul maşinii, comandând traiectoria acestuia, viteza de deplasare (până la un maximum de 130 km/h), ba chiar având capacitatea de a efectua depăşiri pe autostradă (în zone care deja au fost cartografiate şi se află în baza de date a sistemului de navigaţie).
Pentru moment, cei de la BMW nu au anunţat cât de avansat este acest proiect şi când ar trebui să ne aşteptăm să vedem sistemul CDC oferit pe un model de serie. Însă concurenţa este acerbă în domeniul maşinilor autonome, aşa încât ne aşteptăm ca lansarea să se producă în maximum 2-3 ani.
CREZI CĂ SISTEMUL BMW CDC ESTE DE AJUTOR ÎN TRAFIC?